Menu

Naturalna Kuchnia Inspiruje

Tak po prostu.

Twarożek ze słonecznika. Wegańska pasta. Bez glutenu, bez nabiału.

kuchnianaturalna

twaroek_ze_sonecznika_1

Proponuję szybki twarożek z łuskanych pestek słonecznika. Jest to bardzo smaczny i zdrowy zamiennik jakże lubianego prze mnie białego sera z naturalnym gęstym jogurtem. Przepis jest błyskawiczny. Masz ochotę na twarożek, wrzucasz kilka składników do blendera i kręcisz. Bez namaczania słonecznika przez całą noc. Choć można i tak, kto ma ochotę poczekać lub jest już najedzony.

Ziarna słonecznika są bardzo bogate w witaminę E, zwaną witaminą młodości. Mają one silne właściwości przeciwzmarszczkowe i przeciwdziałają zakrzepom krwi. Są bogate  w magnez, potas, cynk, żelazo i miedź oraz zawierają komplet witamin z grupy B i rozpuszczalne w tłuszczach witaminy A, D, E, K. Szczególnie ze względu na obecność żelaza spożywanie słonecznika jest polecane osobom cierpiącym na anemię, co w znacznej mierze przyczynia się do tworzenia się erytrocytów. Są odpowiednie dla osób niejedzących mięsa i dla narażonych na różne niedobory chorych na celiakię. Niezwykle cenna jest w ich przypadku obecność białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych, jodu oraz krzemu, selenu i manganu. Jedzenie słonecznika pomaga osobom zmagającym się z problemem trądziku, gdyż zawarty w nasionach cynk działa jak najlepsza kuracja oczyszczająca i lekko wysuszająca, stany zapalne ulegają znacznej redukcji, a przebarwienia i zaczerwienienia wywołane wypryskami są znacznie mniej widoczne. Ziarna słonecznika rewelacyjnie działają na wygląd włosów, skóry i paznokci, a także ułatwiają koncentrację oraz są cennym źródłem błonnika. Wykazują działanie obniżające poziom cholesterolu we krwi, chronią przed chorobami serca i przeciwdziałają rozwojowi prostaty. Mają zbawienny wpływ na pracę układu nerwowego oraz poprawiają przemianę materii. Kiełki słonecznika wzmacniają zęby i kości, a także biorą udział w procesach krwiotwórczych organizmu. Dostarczają także dużej ilości białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Obecność koenzymu Q, saponin i lignanów sprawia, że są cenne w diecie antynowotworowej. Stanowią pełnowartościowe pożywienie, tak więc poleca się je zwłaszcza dzieciom.

Zapraszam do kręcenia.

TWAROŻEK ZE SŁONECZNIKA. WEGAŃSKA PASTA.

Składniki:

  • filiżanka ziaren słonecznika
  • sok z połowy cytryny
  • 1/4 filiżanki filtrowanej zimnej wody
  • koperek (opcjonalnie)
  • ząbek czosnku (opcjonalnie)
  • sól himalajska
  • świeżo mielony kolorowy pieprz
  • odrobina czarnuszki
  • odrobina prażonego siemienia lnianego

 

twaroek_ze_sonecznika_2

Przygotowanie:

Łuskane ziarna słonecznika płuczemy na sitku dokładnie i  kilka razy (zwykle słonecznik jest bardzo zakurzony). W kielichu blendera umieszczamy słonecznik, sok z cytryny oraz wodę. Dokładnie miksujemy do uzyskania pożądanej konsystencji pasty. Ja pozostawiłam sobie kilka kawałeczków ziarenek, nie miksowałam na gładką pastę. W razie konieczności można dolać odrobinę wody. Starannie doprawić do smaku solą i pieprzem.

Wmiksowałam do twarożku słonecznikowego sporą ilość bardzo lubianego przeze mnie świeżego koperku.

Doskonale smakuje na kromce zgrillowanego bezglutenowego chleba własnej produkcji ze świeżym ogórkiem i świeżą rzeżuchą lub posypany nasionami czarnuszki czy prażonym siemieniem lnianym.

 

chleb_bzg_z_mk_ryow_4

Smacznego.

Szeroki wybór superfood można znaleźć w sklepie internetowym: http://sklepagnex.pl/

 

 

 

 

© Naturalna Kuchnia Inspiruje
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci