Menu

Naturalna Kuchnia Inspiruje

Tak po prostu.

Szakszuka poranna, czyli jajka sadzone ze szparagami i pokrzywą. Pachnąca świeżymi ziołami. Genialne śniadanie.Wegetariańska.

kuchnianaturalna

szakszuka_ze_szparagami_1

Szakszukę taką mogłabym jeść co rano. Jest piekielnie smaczna, niezwykle aromatyczna dzięki dodatkowi garści świeżych ziół, które rosną w moim ogrodzie jak szalone. Jest bardzo zdrowa, a to za sprawą majowej świeżej pokrzywy, którą używam praktycznie do wszystkiego, a o jej leczniczych właściwościach napisałam tutaj. A że teraz jest sezon na szparagi to i te zielone patyczki wykorzystałam. Jajka mam od kurek najszczęśliwszych na świecie, które to codziennie buszują za moim płotem po polu pełnym przeróżnych dzikich ziół, świeżych robali :) i innych żyjątek. Ogólnie takie zdrowe, piękne i pełne natury poranki są najcudowniejsze. Tylko ogrom słońca, błękit nieba, piejący kogut i gdaczące kury, słodka pokrzywa i ja sama w moim ogrodzie. Ale to dopiero po zjedzeniu prosto z patelni fantastycznego świeżego śniadanie w postaci szakszuki (o jej pochodzeniu napisałam o niej tutaj).

pokrzywa1

Szparagi to niezwykłe rośliny. Są bardzo zdrowe, charakteryzują się działaniem przeciwutleniającym, przeciwnowotworowym, przeciwzaćmowym. Są moczopędne, wspomagają regenerację organizmu. Szparagi to jedno spośród zaledwie 4 warzyw charakteryzujących się dużą zawartością witaminy E. Stanowią również cenne źródło witaminy A, C, wit. z gr. B i K, oraz potasu, niacyny, magnezu, selenu, fosforu i żelaza. Szparagi zwiększają krzepliwość krwi oraz zapobiegają pękaniu naczynek włosowatych, a dzięki dużej zawartości błonnika wspomagają pracę układu pokarmowego. Asparganina zawarta w szparagach skutecznie obniża poziom ciśnienia tętniczego we krwi.

szakszuka_ze_szparagami_3

SZAKSZUKA, CZYLI JAJKA SADZONE ZE SZPARAGAMI I POKRZYWĄ

Składniki:

  • duża garść szparagów zielonych
  • duża garść świeżej zielonej pokrzywy
  • kilkanaście pomidorków koktajlowych lub 2 duże malinowe pomidory
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jajka od kurek szczęśliwych
  • garść ulubionych ziół (ja dałam świeżą bazylię, świeże oregano oraz świeżą szałwię)
  • sól morska i świeżo mielony czarny pieprz
  • masło klarowane do smażenia (lub dobrej jakości olej)

szakszuka_ze_szparagami_2

Przygotowanie:

Na patelni podgrzewamy masło klarowane. Wrzucamy na tłuszcz poszatkowaną świeżą pokrzywę, wyciśnięty przez praskę czosnek i przez chwilę dusimy, aż do czasu, kiedy pokrzywa "zwiędnie". Szparagi kroimy na 2-cm kawałki, pomidorki przekrawamy na pół i wszystko wrzucamy na patelnię. Smażymy całość ok 3 minut.

Dodajemy  część posiekanych ziół. Gdy sos będzie lekko gęsty robimy miejsce na środku patelni poprzez rozsunięcie sosu na boki i w sam środek wbijamy jajka. Zmniejszamy moc palnika, nakładamy pokrywkę na patelnię i chwilę całość smażymy, ok. 3 minuty, aby białko było ścięte, a żółtko płynne. Przed zjedzeniem całość doprawiamy solą i świeżo mielonym pieprzem, posypujemy pozostałymi ziołami.

szakszuka_ze_szparagami_4

Zajadamy z pokrojonym na paseczki świeżym avocado i polanym najlepszym domowym sosem winegret.

Smacznego!

 

 

© Naturalna Kuchnia Inspiruje
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci